vineri, 10 octombrie 2008

Rece, călduţ sau în clocot?




În Apocalipsa capitolele doi şi trei, Domnul Isus evaluează spiritual Bisericile din Asia Mică. De fiecare dată când citesc aceste texte conştientizez un adevăr: Isus Cel înălţat cercetează bisericile cu ochii lui ca para focului şi trage concluziile. M-am întrebat, dacă m-ar evalua şi pe mine, cum m-ar găsi? Cald, rece sau în clocot? Trăiesc sau doar îmi merge numele că trăiesc?
Nu poţi fi creştin fără a te evalua. Domnul Isus a spus multe pilde în cadrul cărora îl prezintă pe Dumnezeu ca pe un om de afaceri care investeşte şi apoi vine şi caută profitul, sau ca pe un vier care a sădit o vie şi la vremea culesului îşi trimite robii să o culeagă. Mai este asemănat cu un om care pune sămânţa şi aşteaptă un rod bun sau, cu un vier care a sădit un smochin în via sa şi care aşteaptă timpul rodirii lui. Ce ne transmite Domnul prin aceste exemple? El ne-a ales să fim copiii Lui şi să rodim, „V-am rânduit sã mergeţi şi sã aduceţi roadã, şi roada voastrã sã rãmînã, pentru ca orice veţi cere dela Tatãl, în Numele Meu, sã vã dea.” Ioan 15: 16
Dacă am adus roadă, atunci suntem maturi şi putem cere lucruri mari de la Dumnezeu. Dacă nu am adus roadă, atunci probabil că încă suntem în perioda de har extins în care El ne pregăteşte investind în noi cu scopul de a rodi. „Doamne i-a rãspuns vierul, ,mai lasã-l şi anul acesta; am sã-l sap de jur împrejur, şi am sã -i pun gunoi la rãdãcinã. Poate cã deacum înainte va face roadã; dacã nu, îl vei tãia.” Luca 13: 8-9
Însă, să nu ne înşelăm, tot va veni vremea evaluării. Lasă-mă acum să te provoc! Ai creativitate, foloseşte-o! Ai bani, foloseşte-i! Ai relaţii, foloseşte-le! Tot ce ai la îndemînă reprezintă „talanţii” sau darurile investite de Dumnezeu în tine pentru a rodi. Uimeşte-L pe Dumnezeu cu dorinţa ta de a rodi !Fii consilierul celui descurajat, fii mîngîierea celui rănit, fii ajutorul celor singuri, fii gura Lui, fii mâna Lui, fii El.
Lasă-L să curgă prin tine, căci este cea mai sigură şi rapidă cale de a rodi. „Cine rãmâne în Mine, şi în cine rãmân Eu, aduce multã roadã; cãci despãrţiţi de Mine, nu puteţi face nimic.” Ioan 15: 5
Închei cu un lucru frumos spus de Domnul, „Dacã aduceţi multã roadã, prin aceasta Tatãl Meu va fi proslãvit; şi voi veţi fi astfel ucenicii Mei.”

Niciun comentariu: