duminică, 21 iunie 2009

Canionul 7 Scări


Nu cu mult timp în urmă am fost pentru a nu ştiu câta oară la Canionul şapte scări cu un grup de tineri. Canionul este o tracţie turistică deosebită şi este unic în România. Deşi am mai fost de mai multe ori acolo, atunci când revin senzaţia este aceiaşi. Este un loc de care nu te plictiseşti. De la cabana Dâmbul Morii din Timişul de jos este un traseu foarte simplu şi timp de aproape o oră până la Canion este un peisaj superb şi atât de curat încât te întrebi cum s-a reuşit aşa ceva în România. De altfel nu este chiar greu de înţeles cum s-a reuşit. Tot drumul până acolo în jurul brazilor s-au lipit afişe care imploră călătorul să păstreze curăţenia. Este adevărat că în ultima perioadă astfel de mesaje s-au înmulţit. În disperare din cauza pet-urilor prezente peste tot şi a gunoiului adus şi lăsat de turişti, autorităţile au trecut la metode mai agresive. De exemplu în drum spre Cheia am văzut un banner pe care scria „Satul meu nu este pubela ta de gunoi.” Nu sună foarte bine pentru urechile unui educat cu cel puţin şapte ani de acasă însă această campanie agresivă este poate ultima speranţă în determinarea românului de a
nu-şi lăsa gunoaiele pe unde se duce la grătare. În drum spre Canion pe unul din brazi era lipit un afiş pe care scria ceva de genul: „Când pleci, ia-ţi şi gunoiul cu tine.” Mi se pare corect şi justificat. Sper să aibă şi efectul dorit. Dacă nu aţi fost până acum la Canionul şapte scări vă recomand din toată inima să mergeţi. Se merită!

Niciun comentariu: