joi, 3 septembrie 2009

Doar frunze...


Lumea creştină de astăzi este plină de ziduri despărţitoare. Fiecare confesiune îşi ridică propriul zid prin care arată celorlalţi de ce este superioară şi de ce doctrina ei este mai bună de cât a celorlalte denominaţii. Fără îndoială, obiectiv privind, fiecare denominaţie are plusuri şi minusuri însă problema pe care eu o văd nu este doctrina, ci relaţia. Nu vreau ca cineva să mă înţeleagă sau să mă interpreteze greşit: doctrina este foarte importantă. A avea un crez biblic corect este foarte important deoarece cred că erezia poate duce pe mulţi în înşelare.
Uneori aceste ziduri prind forma unor „panouri publicitare” menite să arate cât de mare succes are biserica sau denominaţia. Îmi amintesc cum Domnul Isus, fiindu-I foame, a trecut pe lângă un smochin care avea doar frunze. Când a ajuns în dreptul lui a văzut că nu are rod de loc. Atunci Domnul Isus l-a blestemat şi s-a uscat. Se spune despre smochini că dacă au frunze au şi rod. Frunza reprezintă „publicitatea” smochinului care promite rod. Însă smochinul vizitat de Domnul Isus avea doar frunze, „falsă publicitate”.
Tot aşa este şi cu denominaţia: Poate promite mult prin panourile publicitare, însă poate suferi de o acută problemă legată de relaţia cu Domnul. Poţi merge la cea mai corectă doctrinar biserică dar care este răcită de tot în legătura ei cu Mirele. Avem în Apocalipsa un exemplu elocvent depre acest aspect foarte important: mustrarea bisericii din Laodiceea.
„Ştiu faptele tale, ştiu că nu eşti nici rece, nici în clocot. O, dacă ai fi rece sau în clocot! Dar fiindcă eşti căldicel – nici în clocot, nici rece – o să te vărs din gura Mea! Pentru că zici: ‘Sunt bogat, am adunat avere şi n-am nevoie de nimic!’ şi nu-ţi dai seama că eşti nenorocit, vrednic de milă, sărac, orb şi gol, te sfătuiesc să cumperi de la Mine aur curăţat prin foc – ca să fii bogat; haine albe – ca să te îmbraci şi să nu ţi se vadă ruşinea goliciunii tale; şi alifie pentru ochi – ca să-ţi ungi ochii şi să poţi vedea. Eu îi mustru şi-i disciplinez pe cei pe care-i iubesc. Fii plin de râvnă deci şi pocăieşte-te!”(NTR)
Aşadar când Domnul cercetează biserica El doreşte să găsească dragoste şi pasiune pentru El. Nu doar doctrină rece, ci viaţă. De fapt Domnul continuă în Apocalipsa şi îi spune Bisericii din Laodiceea „Iată, Eu stau la uşă şi bat! Dacă aude cineva glasul Meu şi deschide uşa, voi intra la el şi voi mânca cu el, şi el cu Mine”. Mirele spune, cu alte cuvinte: „Eu nu sunt în biserică, ci sunt la uşă aşteptând ca voi să îmi deschideţi pentru a avea o relaţie apropiată.” El îşi doreşte mai mult decât orice dragostea Bisericii Sale pentru care a murit. Poate spui: „Biserica mea este rece şi nu are dragoste.” Ei bine, tu eşti un mădular al bisericii aşa cum şi ceilalţi sunt. Îndrăgosteşte-te tu de El, iubeşte-L cu pasiune, fii în clocot pentru El şi vei vedea biserica cu alţi ochi. Viaţa ta îi va influenţa şi pe ceilalţi iar Dumnezeu te va folosi pentru o schimbare în jurul tău.

Niciun comentariu: