joi, 31 decembrie 2009

Dincolo de globul mat


De ceva timp am fost coparticipant la emisiunea Prietenul de la Miezul Nopţii, la Radio SOS Ploiesti 101,7 FM. Ideea acestei emisiuni este consilierea celor cu probleme. Ascultătorii pot suna în direct sau scrie sms-uri pentru mărturisiri, mărturii sau nevoi de rugăciune. Încă de la început am fost încântat de ideea de a sluji cu darul pe care îl am nevoilor oamenilor, dar trebuie să recunosc, nu ştiam la ce să ma aştept. Au urmat emisiuni în care am auzit bucuriile şi mai ales suferinţele şi necazurile oamenilor. Oameni simpli cu nevoi complexe, familii ameninţate de dezbinare, tineri depresivi, căderi în păcat şi lupta cu duhuri demonice care împingeau oameni deja depresivi către sinucidere. Miercuri noaptea, intrasem deja în ultima zi a anului 2009, am fost încă o dată surprins de durerile oamenilor. Într-o atmosferă care se dorea a fi plină de bucurie, tocmai sărbătorisem Crăciunul şi urma noaptea dintre ani, eram copleşiţi de telefoanele ascultătorilor îndureraţi care cereau ajutor cu disperare lui Dumnezeu: O femeie nu-şi putea uita fiica care în urmă cu câteva zile s-a sinucis, o mamă care suferea din cauza bolii fiului său de numai 22 de ani care avea tuberculoză şi cangrenă la plămâni, tineri depresivi care cochetau cu sinuciderea şi alte cazuri la fel de grave. Iată cum, în timp ce unii sărbătoresc, alţii sunt afectaţi în mod direct de tragedii familiale sau de boli incurabile. Pentru astfel de oameni Sărbătoarea Crăciunului nu înseamnă decât o amplificare a durerii sau singurătăţii lor. Adesea noi parcă trăim într-un glob de sticlă în care ne-am izolat, sau mai bine spus ne-am ascuns de realitatea dură din teren. Însă ce observăm când ne vârâm capul afară din globul mat? Durere, suferinţă, păcat, disperare, întuneric. Acum la cumpăna dintre ani, să mulţumim Domnului pentru binecuvântările Sale şi să ne gândim şi la cei mai nefericiţi mijlocind pentru ei. Să nu uităm că Domnul Isus s-a întrupat în ieslea Betleemului pentru a nimici întunericul. El este răspunsul la toate probleme noastre.
„Totuşi întunerecul nu va împărăti veşnic pe pamântul în care acum este necaz.” Isaia 9: 1

Niciun comentariu: